:: kenangan ::

Assalamualaikum...
SELAMAT BERPUASA !!!
sorry laaa lambat ucap..dah puase ke 4 baru nak ucap..huhuhu...
okey, dah lame tak hapdet blog ni...tak ade laaa lame pun..lalalala~
okey, tahun ni tahun keempat aku kehilangan SYURGA tempat aku membesar...puasa tuuu wajib...tapi aku tak rase excited nyerrr...maybe sebab suasana dan sekeliling dah berubah...aku rinduuu rumah aku yang duluuu...banyak KENANGAN...
rumah aku selepas hangus dijilat api
Lot 1287, Lorong 5B Kg Bahagia.

okey, kat rumah ni banyak kenangan zaman kanak kanak aku dengan abang aku, dengan anak anak buah aku...semua kat rumah ni...
dayah and along : ingat tak lagi dulu dulu...time bulan puase..bile maktok tak ade..kite curi curi makan..hehehe...lepas tuuu bile time sahur , maktok kejut..perghhh...mulut maktok yang macam peluru tuuu pun kite tak bangun...agak agak kalo time tuuu maktok letop kan mercun kat telinge kite, kite bangun tak ??? ahahaha....pastuuu bile malam kite laaa yang paling lambat tidur...bile maktok keluar bilik jerrr...hambek kau kelam kabut tutup TV then buat buat tido...hehehe...time raye paling best...duluu time pak ude dengan mak lang tak duduk kampung lagi...tiap kali malam raya bukak pintu luas luas then tunggu diorang balik...then pasang lagu raye kuat kuat...time tuuu peduli hape dengan jiran sebab rumah kite dengan jran jiran kann jauh..yang dekat pun rumah kak nana..tp kak nana malam raye dah balik kampung...sumpah aku rindu dowh...eh, lagi satuuu...mandi dalam kolam...hahaha...sampai maktok mengamuk pecah pintuuu bilik air...tuu punn keluar bilik air, kite buat muke tak bersalah..hehehe...
epoi and duan : hahahaha...ingat tak yang kite gusti gusti...habis sume kusyen kite bawak turun..kotak kotak yang atok bawak balik sume kite hambek..hahahaha...and TOLONG LAAAAAAAA jangan lupe siape CHAMPION okey...hahahaha....lepas tuuuu kite mandi hujan...maktok balik keje..kelam kabut masuk umah...tragedi duan menangis berie sebab kucing mati terpijak...sape pijak ??? along erk ?? hahaha..time tuuu tengok duan nagis, sume nangis...lalalala..kelakau jerrr time tuuu...perghhh...RINDUUUUUUU....

time kejadian nii aku dengan epoi yang mengadap api tengah marak...and aku dengan epoi gak laaa orang terakhir yang kuar dari rumah tuuuu...ingat tak malam tuu epoi...ko dah tido..aku nak gi kedai...aku pakse gak ko ikot aku gi kedai...selalu nyerr aku biarkan jerr kalo ko dah malas...tapi malam tuuu aku pakse gak...sampai kau kene pijak dengan aku...hukhukhuk...then kite gak laaa yang tengok api tengah marak...time tuuu aku tak tau nak cakap ape...yang aku mampu buat menangis...tak sangke annn bende ni jadi kat kite...malam tuuu sume adek beradek balik...yang dari penang, kolumpo..jap jap..mate aku berair..ngeeeee....sedeyh laaa lak...hmmmmmm....rumah sekarang bukan tak best...tapi...entah laaaa...perasaan tuu tak same dengan rumah yang lamee...okey, stop kat sini, sebelum air mate aku berjurai jurai lagi...jap lagi banjir lak bilik ni...

**lots of love**

kalau suke like lerr :)

0 kata kata untuk cik kodok: