kisahsukasukidukadukiakudiatasjalan !! :)

...30 JUN 2011...
aku dengan housemate aku tengah melantak..tibe tibe naq balik bawak speaker, headphone and macam macam ada....pastuuu kak miah and kak niesa naik..ajak pergi karok...
pergh...aku memang tak kan tolak nyeerrrr laaaa aannn...hehehe...
kak mia soh aku dengan naq turun duluuuu sebab shah and soloi dah tunggu kat bawah..
okey, kitorang terus siap siap turun bawah...sampai bawah ade shah jerr...soloi ?????? jeng jeng jeng...
shah cakap soloi pergi jumpe kawan die kejap...okey, tak perrr...kejap jerr....pastuuu kak mia kak niesa and kak fara turun...kitorang nak gerak tapi soloi tak balik laagiiiiiiii.....
then, kitorang call si soloi ni...die cakap die kat ampang point mule mule..then, kitorang tanye nak kitorang ambik ke ape...pastuuu die pun cakap ambik lerrr...
gerak laaa gi ampang point...tapi tak jumperrrr...then call die lagi...die cakap die kat restoran kayu lak....
sumpah !! kitorang memang tak tau...pastuuu die cakap die kat flamingo...okey, then...aku and shah kene lead...sebab aku je yang tau flamingo kat mane...errrr~ ragu ragu gak sebena nyerrr...
nak tak nak aku terpakse laaaaa contact si inchik MOHD FIRDAUS RAHMAT sorang ni...
mule mule agak bengang sebab die laaaaaammmbaaaaatttttt saaaangaaaatttt bg direction...
tapi bile die call macam tak jadi lak nak marah....rindu seyh nak dengar suara die...huhuhu...(alasan jerrr nak contact die tuuuuu) heeeeee~ :D
lepas inchik MFR bg direction pun kitorang tak jumpe gak si soloi ni....then, maybe sebab aku tak mesej inchik MFR lek, inchik MFR call aku lek..tanyerrrr aku kat manerrr...time tuuu kitorang dah decide nak balik jerrrr...bia kan soloi...blerrr inchik MFR cakap " baik baik awak" (tibe tibe lagu baik baik sayang terngiang ngiang) huhuhuhu~
malam tuuu memang kitorang jalan kat ampang jerrrr...
...1 JULAI 2011...
dari pagi sampaaaai petang memang aku ta buat ape....bosan seyh....pastuuuu petang tuuuu cik adek lylo boo aku ni balik....tibe tibe " kak shushue..jom gi jalaann jalaann " "gi mane??" "mule mule kite gi makan duluu, pastuu gi klinik, pastuuu gi ou" "nak naik ape???" "kete sewe laaaa..kak shushue call" errrrrr~ okey...
then, dah dapat kereta sewe, kitorang punn gerak laaaa...tapi lain yang dirancang lain yang kitorang buat...kitorang gerak gi ou dulu....pastuuuu gi danau cari makan...on the way gi danau tuuu...aku pn ajak sayang sayang aku jumpe...sape lagi aannn..yana and miza laaaa....dh plan plan miza tak dapat ikot sebab dah lambat sangaattt....yana jerrr leh ikut...dah gi makan kat danau...baru laaa gi klinik...pastuuu kitorang patah balik gi damansara sebab nak culik sayangku yana ni....dah culik die, kitorang gerak downtown cheras lak...dah puas kat cheras, kitorang gerak gi dataran...pastuuuu ntah celah mane terfikir nak gi bukit ampang...errrrrrrr~ ampang lagi ???? and sekali lagi aku berkampung kat ampang ni....ke hulu ke hilir dalaaammm ampang ni..nak cari jalan ke bukit ampang...kali ni aku x mintak tolong inchik MFR sebab takut kene marah...huhuhuhu~tapi last last jumpe gak...hehehehe...then sepanjang ari ni...kitorang asyik u turn jerrr sebab asyik terlajak jerrrr... ;)
...2 JULAI...
ari yang di nanti nanti setelah sekian lameeerrrrrrrr merancang...
"GURLS DAY OUT !!"
ari ni aku kuar dengan yana and miza...then ade kejadian yang saaaaangaaaaaaaaattt seronok dah jadi....kete sewe yang kitorang naik tuuu tibe tibe mati kt tengah tengah traffic light !!!! Ya Allah, time tuuuu TUHAN jerrr tau ape perasaan..dah laaaa aku dengan yana jerrr...due due bongap pasal kete ni...hahaha....last last ade laaaaa superman datang menyelamat....owh...soooo gentle of you laaaa bro...thanks sebab tolong kitorang.....heeeeeeee.....tapi kitorang salah masuk jalan daaaa...kitorang kuar balik highway...tengah tengah highway kereta mati laagiiii !!!! seb bek de petrol station kat seberang jalan...kitorang memberanikan diri untuk meredah lalu lintas yang bz tuuuu...gile banyak kereta shiaaallllll....
then, dah lepas isi air..kitorang pun teruskan perjalanan ambik si sayangku miza...hahahaha....sory laaaa sayang...aku ingat no blok umah ko jerrr....jalan gi umah ko aku luperrrr..heeeeeee~pusing pusing...u trurn sane u turn sini...sampai gak umah ko miza...hahahaha...dah sampai terus gerak gi kemensah...miza drive !!! weow...hebat tauuuu....
sampai kemensah..pe lagi ???? mandi laaaaaa...hahahahaha...sumpah best gilerrrr walaupun sekejap...aku ase tenang bile dengan korang....
aku yana miza

ni gamba adek adek yg sgt peramah..nak gak ambik gamba...

pastu gerak balik umah aku jap...siap siap kan diri gi makan kat nana cafe...aku ajak kak mia sekali...sebab aku takut balik sorang...lagipun kak mia tinggal sorang...dah lepas makan sume...gerak laaa balik anta yana...sepanjang perjalanan tawakal jerrr kereta tak mati...huhuhuhu~ tapi banyak kali berenti tepi gak laaa isi air...huhuhuhu~
dah anta yana...satu masalah lagi....camner nak lek ??? aku tak ingat jalan...direction yang yana bg satuu punn aku tak paham...camnerrr ni ????? dengan kereta yang dah memang nazak...Ya Allah....
aku teruskan perjalanan...dengan ikut main redah and instinct yang agak kuat...aku dgn kak mia pun tawakal jerrr balik unikop dengan direction sendiri...Alhamdulillah...sampai gak...nampak jerrr "teddy bear" besar kak mia tuuuu...kitorang nak menjerit jerrr...kak mia terus soh pergi giant...nak beli pizza sebab nak raikan kejayaan kitorang balik unikop dengan sendiri nyerrr...hahaha...nasib baik aku ajak kak mia...kalau aku sorang jerrr...camnerr laaa aaannn...
breadstick aku yang punyerrrr

cheese na pun aku yang punyerrrr

pizza yang kak mia beli sbb nak raikan kejayaan kitorang...haha...

nasi ayam rasamas kak mia yg punyerrrrrr...

hahahahahaha...pengalaman yang best...kereta mati...temperature kereta naik...terlajak...u turn...berkampung kat ampang...errrr~ perlu ke mention yg ni gak..ahaha...sukati aku laaa...dan pertama kali overnite direct tak tidur due ari...memang terbaik dowh...thanks korang....thanks dah bagi pengalaman yang indah tuuu...
** yana miza lylo kak miah...thanks sangat snagat !!! luv u all muchie muchie muchie...now time to sleep !! :)
:: lots of love ::


kalau suke like lerr :)

0 kata kata untuk cik kodok: